08 נובמבר, 2009

הציץ ונשרט



מדי פעם אתה נתקל ביוצר בתחילת דרכו שאתה לא יודע איך הקהל הולך לעכל אותו אבל מה שלא יקרה אתה יודע שתרצה לעקוב אחרי התהליך. בשרוט נתקלתי לראשונה לפני 7 שנים בתאטרון תמונע בתל-אביב. לראות אותו על הבמה עם הגיטריסט רפי פרח בצד והמיקרופון ביד שר "אח אח איזה דיל עשיתי עם הקרוקודיל" היה אחד הדברים שלאורם המחשבה היחידה שעוברת לך בראש היא "what the f**ck?!". אבל זו המחשבה הזאת בדיוק שגורמת לטקסטים של השרוט להיצרב לך בזיכרון כדי שאחר כך תוכל להרהר בהם ולמצוא את השבעים פנים שבדרך כלל השרוט עצמו לא התכוון שימצאו.
מאז השרוט הספיק לא מעט: הופעת פריים טיים בטלוויזיה בתוכנית "כישרון או כישלון" הפכה אותו למיני קאלט וגם הצליחה לעצבן חברות כנסת ואירגונים פמיניסטיים (אני תמיד טענתי שהביקורת הזאת הייתה צבועה ורדודה). בתוכנית "מה כבר צהריים" באתר וואלה שירת השרוט בתור להקת הבית. לא מזמן היתה לו סידרה של הופעות באולפן השקוף של ערוץ 24 שגררה תגובות אוהדות במיוחד. את הדיסק שלו, "רפי, אתה מקליט?", ניתן כרגע להשיג רק דרכו והוא אחת ההשקעות המוצלחות ביותר שאפשר לעשות (אתם יכולים לכתוב לו ולהיווכח).


השרוט וג'קו אייזנברג באולפן השקוף | צילום: עומר קליגמן

האדם שמאחורי השרוט הינו טיפוס מפתיע: עירד עתיר, דוקטורנט למוזיקולוגיה, מעריץ פנאטי של המלחין ריכרד ואגנר ובעליו של אוסף דיסקים של מוזיקה קלאסית המכסים בדירתו קיר שלם אם לא יותר. ההפך הגמור מאותה הדמות העולה על במות במועדוני תל-אביב כשהיא עוטה משקפי שמש המנפנפת במיקרופון, טקסטים קריקטוריסטים ואנטי-אומנות.
מחר (יום שני, 9 לנובמבר 2009), בשעה 21:30, יופיע השרוט בפרוזדור, רח' הרמב"ם 14 ת"א. כדאי לכם לבוא.(האירוע בפייסבוק)


את הקליפ "להרוג אנשים" צילמנו, אני והשרוט, באחר צהריים אחד בטיול בשדה על גבול תל-אביב רמת השרון. זה התחיל ב"בוא נצא מהבית, אולי יהיה מה לצלם". זה המשיך כששלפתי את מצלמת הכיס שלי ואמרתי משהו בסגנון: "יאללה... נגיד, תשיר משהו. איזה שיר? להרוג אנשים? קדימה...". השרוט שר וקיפץ לו באמצע השדה, ספונטני, בלי תסריט, בלי כלום, עד שהתחיל להחשיך ונאלצנו להפסיק. לא היה לנו ציוד להשמיע את השיר ברקע בזמן הצילומים כך שלפעמים השפתיים שלו לא כל כך מתאימות לשיר. באותו הערב, אחרי שעירד/השרוט הלך הביתה, ישבתי לערוך את הקליפ. הצילום הזול והלא איכותי התאים לסגנון המחתרתי/"אינטרנטי" של השרוט ובחרתי לשלב בקליפ פרגמנטים של אנימציה מחוספסת ומטרידה שלדעתי זורקת את הקליפ בדיוק למקום של השיר. הנה לפניכם התוצר הסופי להתרשמות:




עוד על השרוט:
עלייתו ונפילתו של השרוט - רפי פרח
אייטם על השרוט - מתוך התוכנית כישרון או כישלון
המייספייס של השרוט
הבלוג של השרוט


לוגו השרוט | עיצוב: עומר קליגמן

2 תגובות:

טירן אמר/ה...

איזה מלך השרוט
איזה מלך השרוט
איזה מלך השרוט

אנונימי אמר/ה...

טוב שסוף סוף הוא מופיע